

Unreal Engine 4.25
Unreal Engine نسخه ۴.۲۵ از سختافزار پلیاسیتشن ۵ و اکسباکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد. این بهروزرسانی به توسعهدهندگان بازیهای ویدئویی این امکان را میدهد تا از این موتور بازیسازی در توسعهی عناوین نسل بعدی استفاده کنند. این اتفاق یک پیشرفت بزرگ محسوب میشود و نقطهی عطف بزرگی در مسیر ورود به نسل نهم خواهد بود.
اخیرا در مصاحبهای آقای نیک پنواردن (Nick Penwarden) مدیر بخش مهندسی شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، توضیح داد که چرا این اقدام قدم رو به جلو بزرگی محسوب میشود و چه چالشهایی در مسیر آمادهسازی این موتور بازیسازی برای نسل بعدی وجود خواهند داشت.
Nick Penwarden :
در حال حاضر بزرگترین چالش فنی ما در مورد زمان بارگذاری و اجرای بازیها بوده است.
خوشبختانه سختافزار کنسولهای نسل بعدی از قابلیتهای ورودی و خروجی بسیار بهبودیافتهای بهره میبرد؛
در نتیجه ما برخی از برنامههای سیستم ورودی و خروجی و بارگذاری را مجددا از نو نوشتیم
تا بتوانیم به این طریق از پهنای باند میسر شده نهایت بهره را ببریم.
ما در این مسیر پیشرفتهای زیادی را داشتهایم و همینطور به مسیر خود ادامه خواهیم داد تا کارهای بیشتری را به انجام رسانیم.
مفتخریم که اعلام کنیم Unreal Engine برای کنسولهای نسل بعدی و بازیهای نسل بعدی کاملا آماده است.
ما برای اطمینان از اینکه این موتور میتواند به راحتی مقیاس لازم را برای پاسخگویی به نیازهای توسعهدهندگان بازیهای نسل بعدی فراهم کند،
تستها و اقدامات زیادی را انجام دادهایم.
نسخه ۴.۲۵ شامل بسیاری از ویژگیهای جدید و جالب خواهد بود.
همچنین ما در حال کار برروی یک فناوری جدید و کاملا انقلابی هستیم و من نمیتوانم بیشتر از این صبر کنم تا در مورد آن صحبت کنیم.
همچنین اعلام شد که بهروزرسانیهای متعددی در طول امسال برای هماهنگی
و تنظیم هرچه بیشتر Unreal Engine با سختافزارهای نسل بعدی در نظر گرفته شدهاند.
اگر بخواهیم به پیشرفتهای این موتور بازیسازی در سطح بالا بنگریم،
خواهیم دید که این موتور از نظر مقیاسپذیری، سیستم جدید VFX به نام نیاگارا (Niagara) و یک سیستم پردازش نوری پایه بهبودهای چشمگیری داشته است.
سیستم جدید VFX تحت عنوان نیاگارا یکی از پیشرفتهایی است که پنواردن در مورد آن بسیار هیجان دارد.