Inside یک بازی ماجراجویی و معمایی است که توسط Playdead
در سال 2016 برای پلی استیشن 4 ، ایکس باکس وان و ویندوز ساخته و منتشر شده است.
پسر بچه ای از یک شیب سنگلاخی پایین می رود. هنگام دویدن از میان جنگل ،
با نگهبانان نقاب دار با چراغ قوه و همچنین وسایل نقلیه با نور افکن سوار شده
و سگ های محافظ شدید روبرو می شود. او از نگهبانان فرار می کند ،
سپس از جاده ای عبور می کند که در آن یک بلوک با وسایل نقلیه و نگهبانان بیشتری ایجاد شده است
و به مزرعه ای می رود که کرم های انگلی باعث می شود خوک ها بی نظیر شوند.
این پسر از حیوانات و تجهیزات مزرعه برای فرار به یک شهر به ظاهر متروکه که در آن تعداد
زیادی از انسان های شبیه انسان از طریق کنترل ذهن حرکت می کند ،
استفاده می کند. در آن سوی شهر ، کارخانه بزرگی از اتاق های پرآب ، دهلیز موج شوک و محیط آزمایشگاهی وجود دارد
که دانشمندان آزمایشات زیر آب را روی اجسام انجام می دهند.
پسر از کلاه ایمنیکنترل کننده ذهن برای کنترل اجسام خاکستری بی روح استفاده می کند ،
که به نظر می رسد برای سازمان کنترل وانت ها و سگ ها کار می کنند.
پسربچه سرانجام با موجودی شبیه آژیر زیر آب مواجه می شود که دستگاهی
را به او متصل می کند و به او امکان می دهد در زیر آب نفس بکشد.
در ادامه دفتر و آزمایشگاه ها ، پسر دانشمندان را مشاهده می کند
که یک اتاق کروی بزرگ را مشاهده می کنند. پسر وارد محفظه می شود
و موجود بزرگ لکه مانند مانند ،
هادل را کشف می کند که از اندام های انسان نمای متصل به چهار میله کنترل ساخته شده است.
پس از قطع میله ها ، پسر به داخل Huddle کشیده می شود.
Huddle از حبس فرار می کند ،
و از طریق دفاتر تصادف می کند و برخی از دانشمندان را در مسیر خود می کشد.
دانشمندان Huddle را در مخزن دیگری به دام می اندازند اما Huddle دوباره فرار می کند
و یک دیوار چوبی را می شکند. از یک تپه جنگلی پایین می آید و در یک
ساحل علفی غرق در نور متوقف می شود.
اگر بازیکن ، نورهای مخفی مخفی را در سنگرهای مختلف غیرفعال کند ،
پسر به یکی از سنگرها برمی گردد و به یک منطقه جدید دسترسی پیدا می کند.
او به ناحیه ای می رسد که شامل یک بانک کامپیوتر و یکی از کلاه ایمنی کنترل کننده ذهن است
که توسط یک سوکت نزدیک تأمین می شود.
پسر بچه شاخه را از سوکت بیرون می کشد ، که شخصیت همان موضع زامبی ها را می گیرد
و بازی لحظاتی بعد به پایان می رسد.
روزنامه نگاران و بازیکنان چندین نظریه مختلف در مورد پایان اصلی بازی (آزاد شدن Huddle) و پایان جایگزین ارائه داده اند.
یک نظریه حدس می زند که پسر در بیشتر اوقات بازی توسط Huddle کنترل می شود ،
و این باعث می شود که او بتواند Huddle را از مهار آزاد کند.
این بازی تحت تأثیر قرار می گیرد که Huddle دارای یک قرعه کشی مغناطیسی است که باعث می شود
پسر به خطر بیفتد و بدون شک وارد مخزنی شود که Huddle نگهداری می شود تا آن را آزاد کند.
بازیکنان در مورد این نظریه حدس می زنند که گرفتن پایان متناوب بر خلاف هدف Huddle عمل می کند
و عمل جدا کردن رایانه از کامپیوتر ، آزاد کردن کنترل Huddle بر روی پسر است.
نظریه مشابهی این پسر را توسط یک یا چند دانشمند کنترل می کند ،
و این نشان می دهد که چگونه برخی از دانشمندان برای فرار از مرکز به Huddle کمک می کنند.
در این نظریه دانشمندان خطرات زیادی را برای بدست آوردن قدرت و هوش برای پسر به وجود آوردند ،
می تواند این خصوصیات را جذب کند و موجودات را به روشی مطلوب برای این دانشمندان بهبود بخشد.
تفسیر متاکشن تری از بازی از پایان متناوب آن ، و محبوب ترین در میان بازیکنان به حساب می آید ،
بر اساس مفهوم بازیکن بازیکن است. ماتولف این نظریه را خلاصه می کند
به این صورت که “پسر توسط یک نیروی شورشی که توسط بازیکن نشان داده می شود کنترل می شود”.
عمل کشیدن دوشاخه در ناحیه نهایی همانند مفهوم The Matrix است ، همانطور که توسط تیم کلارک بازیگر PC شرح داده شده است.
ماتولف توضیح می دهد که مکان پایان متناوب فقط برای بازیکن با آگاهی از پایان اصلی شناخته شده است
و نه برای هادل یا دانشمندان. با آگاهی از پایان واقعی بازی ،
دستیابی به پایان جایگزین این است که به نتیجه ای برای بازی برسیم که
“در ظاهر پسر ، لکه و هر آزمایش غیرانسانی را انجام می دهد”.
برای دریافت و اطلاع از بروز ترین اخبار بازی ها با ستاره بازی ایران همراه باشید.
اخبار سایت ستاره بازی