بررسی بازی 8 Mario Kart
Mario که در ایران با نام قارچخور نیز شناخته میشود، یک بازی ویدئویی به سبک سکوبازی است
که در سال ۱۹۸۵ توسط شرکت ژاپنی نینتندو برای کنسولهای انایاس به بازار عرضه شد.
بازی برادران سوپر ماریو بار اول در سال ۱۹۸۵ در ژاپن و آمریکای شمالی منتشر شد.
دو سال پس از آن به اروپا و استرالیا راه یافت.
این بازی بیش از ۴۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروختهاست.
که به عنوان عامل موفقیت نینتندو شناخته میشود، همچنین باعث شد
که رکود دوساله فروش بازی در ایالات متحده که از سال ۱۹۸۳ شروع شده بود پایان یابد.
ادامههای بسیار زیادی برای این بازی کلاسیک توسط این شرکت یا شرکتهای دیگر ساخته شدهاست.
در این بازی گیمرها میتوانند ماریو و برادرش لوئیجی را کنترل کنند تا در پادشاهی قارچها پرنسس پیچ را از باوزر نجات بدهند.
یک بازی ویدیویی کارت مسابقه و هشتمین قسط مهم در سریال Mario Kart است
که توسط نینتندو برای کنسول بازی ویدیویی خانگی Wii U ساخته و منتشر شده است.
این بازی در E3 2013 اعلام شد و در ماه مه 2014 در سراسر جهان منتشر شد.
مانند سایر بازی های این سری ، در ماریو کارت 8 ، بازیکنان شخصیت های حق رای دادن از ماریو را کنترل می کنند
و در مسابقات اتومبیلرانی در مسیرهای مختلف مسابقه شرکت می کنند ،
با استفاده از موارد متنوعی ، مانع حریفان یا به دست آوردن مزیت های مسابقه می شوند.
در حالی که مکانیک بازی را در ابتدا در بازی های ماریو Kart Kart به نمایش می گذارد ،
ماریو Kart 8 بخش های ضد جاذبه ای را معرفی می کند که به بازیکنان اجازه می دهد تا بر روی دیوارها یا سقف ها رانندگی کنند
علاوه بر این به آنها اجازه می دهد تا با یک فشار کوتاه ، به یکدیگر برخورد کنند.
این بازی شامل بازی های تک نفره و چند نفره ، از جمله آنلاین از طریق شبکه نینتندو است.
Mario Kart 8 پس از انتشار ، موفقیتی مهم و تجاری بود و پرفروش ترین بازی Wii U است ،
با بیش از هشت میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش می رسد.
این بازی همچنان به دریافت تکه های پس از انتشار و محتوای قابل بارگیری
از جمله شخصیت های اضافی ، وسایل نقلیه و آهنگ های دیگر ،
و پشتیبانی از خط Aminibo نینتندو در زمینه های مجسمه ای پرداخت.
یک درگاه پیشرفته برای نینتندو سوئیچ با عنوان Mario Kart 8 Deluxe در آوریل 2017 منتشر شد.
این یک موفقیت مهم و تجاری است ، با فروش بیش از بیست و دو میلیون نسخه
در سراسر جهان تا دسامبر سال 2019 ، آن را به عنوان پرفروش ترین بازی سیستم معرفی کرد.
پک پیشرفته برای نینتندو سوئیچ با نام Mario Kart 8 Deluxe در تاریخ 28 آوریل 2017 ، در سراسر جهان منتشر شد.
این نسخه شامل کلیه محتوای DLC که قبلاً منتشر شده است ، محتوای اضافی ،
ترفندهای گیم پلی ، گرافیک 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه هنگام بارگیری و 720p با 60 فریم در ثانیه در حالت دستی.
برخی از ویژگی های Deluxe از نسل های قبلی بازی های Mario Kart بازسازی یا بازیابی می شوند:
Battle Mode دارای هشت عرصه جدید و چندین حالت گیم پلی است.
موارد Boo و Feather بازیابی می شوند. و بازیکنان می توانند
دو مورد را به طور همزمان حمل کنند حتی اگر اولین مورد را بکشید.
شش شخصیت قابل پخش دیگر به فهرست اضافه شد
که شامل Bowser Jr. ، Boneser Jr. ، Dry Bones ، King Boo ،
پسران و دختران Inkling از Splatoon و یک لباس مجلل غیر قابل باز کردن Gold Mario برای Metal Mario است.
لوکس شامل لباس های مسابقه ای جدید برای شخصیت های Mii است که از طریق Amiibo قفل شده اند
و قطعات کارت اضافی برای سفارشی سازی.
، شینیا تاکاهاشی ، در ژوئیه 2018 تأیید کرد که
Mario Kart 8 Deluxe به روزرسانی های بیشتری را دریافت می کند ،
به روزرسانی ها به عنوان کنترل کننده های سازگار ،
از لوازم جانبی Nintendo Labo اضافه شده اند این پک با انتقاد بسیاری از منتقدین ،
برجسته سازی حالت نبرد به عنوان یک پیشرفت خوش آمدید نسبت به نسخه Wii U ، مورد تحسین قرار گرفت.
این نمره 92/100 را در Metacritic کسب می کند. IGN به آن نمره 9.3 / 10 داد ، با بیان اینکه این بازی “در سال 2017 همانند
سال 2014 شگفت انگیز است”.
یوروگامر ، با اشاره به حالت نبرد اصلاح شده ، اظهار داشت که نینتندو یکی از تنها کاستی های بازی را در “پک سخاوتمندانه یک شاهکار مدرن” برطرف کرده است.
Mario Kart 8 Deluxe یکی از پرفروش ترین بازی های سال 2017 در آمازون بود.
این اولین بازی ماریو از سال Mario Kart Wii در سال 2008 و اولین بازی Nintendo در کل از نسخه Pokémon Black and White
در سال 2011 شد که به شماره یک در نمودارهای انگلستان رسید.
Mario Kart 8 Deluxe با فروش بیش از 1.2 میلیون نسخه در طی سه روز ، به پرفروش ترین بازی در تاریخ حق رای دادن تبدیل شد.
تا مارس سال 2018 ، بیش از نه میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده بود ،
و بعد از سوپر ماریو ادیسه بازی نینتندو، آن را در بین پرفروش ترین بازی های این سکو قرار داد.
سه ماه بعد ، فروش بیش از ده میلیون نفر بود.
از تاریخ 31 دسامبر 2019 ، فروش کل به 22.96 میلیون رسید و در حال حاضر پرفروش ترین بازی Nintendo Switch است.