کنترلر Xbox Series X
Xbox Series X: ساخت بهترین کنترلر بازی حتی بهتر
با هر نسل از کنترلرها ، از Xbox گرفته تا Xbox 360 تا Xbox One تا Xbox One S ،
تیم سخت افزاری Xbox هدایت و نوآوری ورودی برای بازی را بر عهده داشته است.
آنها میله های جدیدی را با کنترل کننده های نخبگان و تطبیقی در عملکرد ،
ویژگی ها ، کیفیت و قابلیت دسترسی تنظیم کرده اند.
آنها وقتی می خواستند نسل بعدی بازی را مورد توجه قرار دهند ،
می خواستند این میراث را بنا کنند. در هسته اصلی آن ،
این تیم می خواست یک کنترلر را برای تحقق کامل این وعده ها ایجاد کند ،
با توجه به اینکه حتی پیشرفت هایی که در ابتدا به نظر می رسد کوچک باشد
می تواند تأثیر بزرگی بگذارد. در عین حال ، با توجه به عشقی که طرفداران فعلی برای کنترل فعلی دارند ،
آنها می خواستند اطمینان حاصل کنند که آنها فقط به خاطر تغییر چیزها را تغییر نمی دهند. ایجاد بر روی کنترلر Xbox One
به روش های هوشمندانه و تکاملی و در عین حال اطمینان حاصل شود که بازیکنان حافظه ماهیچه در طول سال ها ساخته شده اند دست نخورده است.
با توجه به این اصول ،
تیم طراحی Xbox یک کنترلر نسل بعدی را
برای ارائه آنچه طرفداران بیشتر می خواستند تهیه کرد: ارگونومی پیشرفته برای طیف گسترده تری از مردم ،
اتصال بهتر دستگاه متقابل ، اشتراک گذاری آسان تر و کاهش تأخیر.
ما به تازگی فرصتی برای نشستن با رایان ویتاکر ، طراح ارشد Xbox داشتیم
تا در مورد فلسفه تیم در طراحی کنترلر جدید بی سیم Xbox که با Xbox Series X در این تعطیلات همراه است صحبت کنیم.
Ryan Whitaker:آره. فراگیرتر شدن از همان ابتدا بخشی از فرآیند طراحی است.
این برای همه چیزهایی که در Xbox درست می کنیم صادق است.
این که آیا ما در حال طراحی مجدد کنترلر استاندارد خود هستیم
یا یک کنترل کاملاً جدید را مانند Adaptive Controller اختراع کرده ایم ،
از خود و گیمرها می پرسیم ، “چگونه می توانیم بازی را برای همه بهتر تجربه کنیم؟”
با گوش دادن به گیمرها و مشاهده نحوه بازی افراد با همه پیش زمینه ها و توانایی ها ،
ما همچنان به یادگیری بیشتر و یافتن زمینه هایی که می توانیم آنها را بهبود بخشیم ، ادامه می دهیم.کنترلر Xbox Series X
Ryan Whitaker:یکی از مناطق کلیدی که ما در حال بهبود آن هستیم ،
تناسب طیف وسیع تری از اندازه های دستی ، به خصوص دست های کوچکتر است.
با در دست داشتن دستهایی شبیه به یک کودک 8 ساله معمولی ،
دریافتیم که می توانیم صدها میلیون نفر دیگر دسترسی و راحتی را بهبود بخشیم
بدون اینکه روی تجربه افراد دارای دست بزرگتر تأثیر منفی بگذارد.
ما این کار را با گرد کردن ضربه گیرها ، کمی کاهش و گرد کردن قسمتهای اطراف محرک ها انجام دادیم و با دقت مجسمه ها را پیچیدیم.
Ryan Whitaker:D-pad جدید در مورد افزایش عملکرد و دسترسی به همه روشهایی که مردم بازی می کنند ،
است. (و این یکی از بخش های مورد علاقه من در طراحی جدید است.)
وقتی به طیف گسترده ای از ژانرهای بازی و سبک های بازی شخصی امروز نگاه می کنیم ،
از D-pad به روش های مختلف استفاده می شود.
به همین دلیل کنترل کننده های نخبگان ما دارای پدهای D قابل تعویض هستند.
برای برخی از بازی ها ، داشتن جهت های کاردینال واضح (بالا ، پایین ، سمت چپ ، راست)
با لبه های مشخص ، همان چیزی است که گیمرها به آن احتیاج دارند ، و صلیب برای آن عالی است.
بعضی از گیمرها باید به موربهای دقیق ضربه بزنند
یا اقدامات رفت و برگشت را انجام دهند ، جایی که ظرف نمای ظاهری برای تعالی طراحی شده است.
و البته بر اساس سبک های بازی شخصی ، برخی افراد فقط یکی را بر دیگری ترجیح می دهند.
با تکیه بر آنچه از Elite یاد گرفته ایم
و تماشای نحوه استفاده مردم از D-pad را
، ما یک هیبرید طراحی کرده ایم تا هر دو بهترین ها را ارائه دهیم.
احساس خوبی دارد ظرف کمی عمیق تر به خانه شما می رسد
تا خانه ای کوچک برای نشستن داشته باشد. گیمرها متوجه افزایش عملکرد درست در خارج از جعبه خواهند شد.
Ryan Whitaker:هر دو در حال حاضر برای تجربیات بازی بسیار مهم هستند.
گیمرها می خواهند در تمام دستگاه های خود بازی انجام دهند.
این شامل توانایی انجام بازی های کلاسیک و آخرین عناوین AAA
از طریق تلفن از طریق xCloud است.
کنترلر جدید باید به همان اندازه خوب در Xbox One کار کند
و جفت شدن و جابجایی بین همه این دستگاه ها باید آسان باشد.
Ryan Whitaker:طراحی برای سازگاری و اتصال طیف گسترده ای از پیامدها را دارد.
برخی از پیشرفت ها کاملاً نامرئی هستند
کاهش تأخیر است.
ما در حال معرفی مجموعه گسترده ای از سیستم های پیشرفتی هستیم
که ما آن را Dynamic Latency Input (DLI) می نامیم ،
که شامل فناوری خاصی در کنسول و اتصال HDMI به تلویزیون شما است.
و همه چیز با کنترلر شروع می شود.
در اصل ، اطلاعات بیشتر از کنترلر ارسال می شود
و با قاب های دقیق بازی شما روی صفحه نمایش همسان می شود.
نتیجه: ما میلی ثانیه های گرانبها را در هر مرحله از گیم پلی اصلاح می کنیم و اقدامات حتی سریع تر انجام می شوند.
همه این پیشرفت ها در پس زمینه کار می کنند
و کاملاً نامرئی هستند. ما همچنین می خواستیم
سازگاری کمتری را با لوازم جانبی افرادی که قبلاً در مجموعه خود دارند ، حفظ کنیم.
از آنجا که اینها اتصالات بدنی هستند ،
این فرم شکل نیمه پایانی کنترلر و همچنین موقعیت درگاه های صوتی و لوازم جانبی را تعیین می کند.
در نهایت ، این بدان معناست که می توانید Chatpad یا هدست خود را در روز اول وصل کنید و هنوز هم فقط کار می کند.
Ryan Whitaker:بازی راهی مهم است که مردم با یکدیگر در ارتباط هستند.
اغلب اوقات چگونگی قطع ارتباط دوستان و ارتباط برقرار کردن است.
ضبط و به اشتراک گذاشتن لحظات حماسی یا مموری ارزشمند بخشی از این تجربه است
و باید تا حد ممکن سریع و محجوب باشد.
افزودن دکمه اشتراک گذاری بهترین روش برای گرفتن و اشتراک گذاری فوری است.
فقط گرفتن یک عکس از صفحه نمایش یا ضبط یک فیلم بدون نیاز به منوهای روی صفحه آسان است.
سپس می توانید به راحتی با سیستم عامل های اجتماعی مورد علاقه خود
یا به طور مستقیم با دوستان خود به مطالب دسترسی پیدا کرده و به اشتراک بگذارید.
Ryan Whitaker:ما بر روی محرک ها و ضربه گیرها یک الگوی نقطه لمسی اضافه کردیم
که باعث می شود احساس و عملکرد در حین گیم پلی بهبود یابد.
این چیزی است که ما در کنترل های نسخه ویژه داشته ایم و طرفداران آن را دوست دارند.
اکنون این استاندارد جدید است.
یک الگوی مشابه و در عین حال ظریف تر روی دستگیره ها قرار دارد.
D-pad ، ضربه گیر و محرک هم اکنون دارای یک مات مات برای حفظ یکنواختی صاف و مداوم ،
چه دست های شما مرطوب و چه خشک است.
برای دریافت و اطلاع از بروز ترین اخبار بازی ها با ستاره بازی ایران همراه باشید.
اخبار سایت ستاره بازی