نسل بعدی VR در PS5 با کنترل کننده جدید!
غوطه وری قوی تر با محرک های سازگار ، بازخورد لمسی ، تشخیص لمس انگشت و موارد دیگر.
به دنبال افشای اخیر سیستم واقعیت مجازی نسل بعدی ما برای PS5 ،
من خوشحالم که از جزئیات بیشتری در مورد کنترل کننده جدیدی که نقشی اساسی در ارائه تجربه VR
به بازیگران برای ارائه بازی خواهد داشت ، رونمایی می کنم.
کنترل کننده VR جدید ما از رسالت ما در دستیابی به حس حضور عمیق تر و احساس غوطه وری بیشتر در تجربیات VR صحبت می کند.
این مبتنی بر نوآوری است که ما با کنترل کننده بی سیم DualSense ارائه دادیم ،
که با باز کردن راه جدیدی برای حس لامسه ، احساس بازی ها را در PS5 تغییر داد. اکنون ما این نوآوری را در بازی VR آورده ایم.
طرح
اولین چیزی که با کنترلر VR نسل بعدی ما متوجه خواهید شد ، طراحی منحصر به فرد است که
شکل “گوی” به خود می گیرد که به شما امکان می دهد کنترل کننده را به طور طبیعی نگه دارید ، در حالی که با درجه آزادی بالا بازی می کنید.
هیچ گونه محدودیتی در نحوه حرکت دادن دستان شما وجود ندارد
و این امکان را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند که تجربه های منحصر به فرد گیم پلی را ایجاد کنند.
ما همچنین کنترلر جدید را با در نظر گرفتن ارگونومی عالی طراحی کرده ایم ،
بنابراین نگه داشتن آن در دستان شما کاملا متعادل و راحت است.
ما از آزمایش کاربران با طیف وسیعی از اندازه دست و همچنین دهه ها بینش از کنترل کننده ها
در همه سیستم عامل های PlayStation استفاده کردیم. نتیجه یک طراحی نمادین است که نحوه انجام بازی های VR را تغییر می دهد.
امکانات
کنترلر VR جدید بازیکنان را قادر می سازد تا بازی ها را به شکلی بسیار احشایی تر احساس و تعامل کنند.
چندین ویژگی وجود دارد ، از جمله ویژگی های اصلی کنترل کننده DualSense ،
که با دید ما در مورد بازی های نسل بعدی VR مطابقت دارد.
راه اندازهای تطبیقی:
هر کنترل کننده VR (چپ و راست) شامل یک دکمه ماشه سازگار است که هنگام فشار دادن ،
کششی قابل لمس به شما می دهد ، مشابه آنچه در کنترلر DualSense یافت می شود.
اگر یک بازی PS5 بازی کرده باشید ، با فشار دادن دکمه های L2 یا R2 وقتی آنها را فشار می دهید ،
مانند زمانی که آرشه خود را برای شلیک پیکان می کشید ، آشنا خواهید شد.
وقتی این نوع مکانیک را می گیرید و آن را در VR اعمال می کنید ، تجربه در سطح بعدی تقویت می شود.
feedback بازخورد هپتیک:
کنترل کننده جدید دارای بازخورد لفظی برای فاکتور شکل خود است که باعث می شود
هر احساسی در دنیای بازی تأثیرگذار ، دارای بافت و ظرافت بیشتری باشد.
هنگامی که در کویر سنگی عبور می کنید یا در معاملات نظامی با ضربات معامله می شوید ،
تفاوت را احساس خواهید کرد ، تجربه بصری و شنیداری فوق العاده ای را که برای VR بسیار مهم است ، بزرگ می کنید.
تشخیص لمس انگشت:
کنترل کننده می تواند انگشتان شما را بدون فشار دادن در مناطقی که انگشت شست ،
انگشت یا انگشتان میانی را قرار می دهید ، تشخیص دهد.
این شما را قادر می سازد تا حین انجام گیم پلی حرکات طبیعی تری با دست انجام دهید.
ردیابی:
کنترل کننده VR توسط هدست VR جدید از طریق یک حلقه ردیابی در پایین کنترل کننده ردیابی می شود.
buttons دکمه های عمل / میله های آنالوگ:
کنترل کننده چپ شامل یک چوب آنالوگ ، دکمه های مثلث و مربع ، یک دکمه “گرفتن” (L1) ، دکمه ماشه (L2) و دکمه ایجاد است.
کنترل کننده راست شامل یک چوب آنالوگ ، دکمه های ضربدر و دایره ،
یک دکمه “گرفتن” (R1) ، دکمه ماشه (R2) و دکمه گزینه ها است.
به عنوان نمونه می توان از دکمه “گرفتن” برای برداشتن اشیا-درون بازی استفاده کرد.
تیم های SIE’s Product ، Engineering و Design برای ساخت کنترلر VR جدید ما
از ابتدا با هدف ایجاد یک جهش بزرگ از بازی های VR نسل فعلی همکاری کرده اند.
ما از کنترل کننده ای که توسعه داده ایم بسیار هیجان زده ایم ،
اما آنچه اکنون مهم است این است که سازندگان بازی چگونه از ویژگی های طراحی شده برای تجربه نسل بعدی VR بهره می برند.
نمونه های اولیه کنترلر VR جدید ما به زودی در اختیار جامعه توسعه قرار خواهد گرفت
و ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم آنها چه ایده هایی ارائه می دهند و کنترل کننده چگونه به زندگی شما کمک می کند!
در مورد نسل بعدی VR در PS5 هنوز چیزهای بیشتری برای اشتراک گذاری وجود دارد.
به نمایندگی از همه ما در SIE ، می خواهم از شما تشکر کنم که این سفر را با ما انجام داده اید!