قیمت بازی های PS5 هزینه بیشتری نسبت به بازی های PS4 خواهد داشت
جیم رایان ، رئیس سرگرمی تعاملی سونی معتقد است که
با جزئیات بیشتر گرافیکی بازی ها به کارگران و سرمایه بیشتری احتیاج دارند.
PlayStation 5 و Xbox Series X قرار است امسال عرضه شوند و نسل بعدی
کنسول ها را از آن خود کنند ، و اولین نگاه ما به آنچه PS5 قادر خواهد بود از
نمایشی از موتور غیرواقعی 5. حاصل شود ، اما تولید چنین گرافیک هایی که بسیار
دقیق خواهد بود ارزان نیست ، و می تواند منجر به افزایش در هزینه توسعه بازی
های AAA شود.
جیم رایان ، رئیس و مدیرعامل سرگرمی سونی ، در گفتگو با gamesindustry.biz درباره هزینه ایجاد یک بازی که شبیه فیلم ویدیویی نمایش داده شده Unreal Engine 5 خواهد بود ، گفت:
“من فکر می کنم ، به حدی که این فناوری باعث می شود کیفیت گرافیکی آن جالب تر و جذاب تر به نظر برسد ، [بازی ها] برای تولید کمی بیشتر و فشرده تر نیاز به سرمایه انسانی خواهند شد.” “احتمالاً با افزایش بودجه ی توسعه همراه خواهد بود.” با این حال ، او انتظار ندارد این تغییرات خیلی شدید باشد. وی می گوید: “ما آن را افزایش عظیم نمی بینیم.”
سونی پیش از این گفته بود كه می خواهد شاهد تغییر چشم گیر تری بین
نسل های كنسول از آنچه كه قبلاً دیده بودیم باشد ، و رایان می گوید كه
این امر به این ترتیب است كه آنها می توانند “پایه نصب بارور برای افرادی كه
بازی ها را انجام می دهند ، ایجاد كنند تا بتوانند از این طریق برای خود
درآمدزایی كنند.” رایان امیدوار است که هزینه بالای توسعه توسط پذیرندگان
اولیه سیستم که این بازی ها را خریداری می کنند ، تامین شود.
وی می گوید:
“اگر بتوانیم با افزایش احتمالی هزینه های توسعه گام برداریم ، صنعت می تواند به پیشرفت خود ادامه دهد.”