0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات

تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات

متخصصین واحد بازاریابی شرکت ستاره بازی ایران تصمیمم گرفتن

تا نتایج تحقیقات و اطلاعات این حوزه را در اختیار شما خرید داران کنسول بازی

ازجمله کنسول ps4 و کنسول xbox و لوازم جانبی ما قرار دهد تا هدیه ای باشد از psstar

در این مقاله به تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات می پردازیم

تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات

تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات

۱-در روش بازاریابی مستقیم مشتریان از قبل شناسایی می شوند و به صورت مستقیم مورد خطاب قرار می گیرند

و مشخصا هدف معلوم است اما در تبلیغات مخاطبان اصولا قابل شناسایی نیستند

و ممکن است فردی که تبلیغ را می بیند اصلا محصول مورد نیازش نباشد.

۲- هزینه های تبلیغات جمع می شود و به صورت تمرکز یافته فقط در فرآیند ایجاد ارتباط با مشتریان عمل می کند.

۳- در فرآیند تبلیغات، واحد فروش باید پشتیبان واحد بازاریابی قرار گیرد

زیرا بر اساس مدیریت تبلیغات و بازاریابی با مشتریان ارتباط ایجاد شده است.

۴- در روش بازاریابی مستقیم باید تبلیغات بر حسب سلیقه هر مشتری به گونه ای متفاوت ارائه گردد ،

البته می توان نام خانوادگی هر مشتری را برای ایجاد تفاوتی کوچک بر روی تبلیغات ارسالی درج نمود.

۵- در بازاریابی مستقیم هم تبلیغات وجود دارد و هم پی گیری خرید

و سفارش محصول به روش های بسیار ساده اما در تبلیغات و بازاریابی چنین شرایطی مهیا نمی باشد.

۶- در بازاریابی مستقیم نتایج آماری در هر شرایط وجود دارد که بسیار مهم می باشد

و بر اساس این آماره ها استراتژی های بعدی بازاریابی مشخص می شود.

 

در بازاریابی مستقیم چند عامل نقش حیاتی دارند :

  • تهیه بانک اطلاعات به روز و فعال
  • تقسیم بندی درست بازار و تدوین برنامه مدون و عملیاتی جهت اقدام
  • ارتباط موثر و مهارت داشتن پرسنل بازاریابی
  • جدی گرقتن ابزارهای بازاریابی از جمله 4P
  • پیگیری منظم و برنامه ریزی شده
  • گرفتن بازخورد و تحیل عملکرد پرسنل دردوره های منظم و انجام اقدام اصلاحی برمبنای آن

تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات را مطالعه کنید در psstar

تبلیغات (Advertising)

تبلیغات عملی است که معمولا با صرفه هزینه همراه است و در آن فروشنده یا تولیدکننده ای با انجام این امر سعی می کند، با معرفی و نمایش محصولات خود و بیان عرضه خدمات به مشتریان فعال، خریدار را از تولید محصول خود آگاه کند. تبلیغات با روش های گوناگونی انجام می شود.

برای مثال معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان با پرداخت پول و از طریق فرصتهای جانبی مانند وب سایت های اینترنتی و بیلبورد ها را تبلیغات می نامند.

بازاریابی (Marketing)

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که با استفاده از آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به تامین نیاز ها و خواسته های خود می پردازند.

بازاریابی ارائه محصولات یا خدمات مناسب در بازار مناسب و با قیمت مناسب است. ضمن این که این تبلیغات کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از همه مفاهیم ، تعاریف روشن داشت و به بدانیم که باید برای انجام آن برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشیم.