تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات
در این مقاله به تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات می پردازیم
تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات
۱-در روش بازاریابی مستقیم مشتریان از قبل شناسایی می شوند و به صورت مستقیم مورد خطاب قرار می گیرند
و مشخصا هدف معلوم است اما در تبلیغات مخاطبان اصولا قابل شناسایی نیستند
و ممکن است فردی که تبلیغ را می بیند اصلا محصول مورد نیازش نباشد.
۲- هزینه های تبلیغات جمع می شود و به صورت تمرکز یافته فقط در فرآیند ایجاد ارتباط با مشتریان عمل می کند.
۳- در فرآیند تبلیغات، واحد فروش باید پشتیبان واحد بازاریابی قرار گیرد
زیرا بر اساس مدیریت تبلیغات و بازاریابی با مشتریان ارتباط ایجاد شده است.
۴- در روش بازاریابی مستقیم باید تبلیغات بر حسب سلیقه هر مشتری به گونه ای متفاوت ارائه گردد ،
البته می توان نام خانوادگی هر مشتری را برای ایجاد تفاوتی کوچک بر روی تبلیغات ارسالی درج نمود.
۵- در بازاریابی مستقیم هم تبلیغات وجود دارد و هم پی گیری خرید
و سفارش محصول به روش های بسیار ساده اما در تبلیغات و بازاریابی چنین شرایطی مهیا نمی باشد.
۶- در بازاریابی مستقیم نتایج آماری در هر شرایط وجود دارد که بسیار مهم می باشد
و بر اساس این آماره ها استراتژی های بعدی بازاریابی مشخص می شود.
در بازاریابی مستقیم چند عامل نقش حیاتی دارند :
تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات را مطالعه کنید در psstar
تبلیغات عملی است که معمولا با صرفه هزینه همراه است و در آن فروشنده یا تولیدکننده ای با انجام این امر سعی می کند، با معرفی و نمایش محصولات خود و بیان عرضه خدمات به مشتریان فعال، خریدار را از تولید محصول خود آگاه کند. تبلیغات با روش های گوناگونی انجام می شود.
برای مثال معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان با پرداخت پول و از طریق فرصتهای جانبی مانند وب سایت های اینترنتی و بیلبورد ها را تبلیغات می نامند.
بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف میشود که با استفاده از آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به تامین نیاز ها و خواسته های خود می پردازند.
بازاریابی ارائه محصولات یا خدمات مناسب در بازار مناسب و با قیمت مناسب است. ضمن این که این تبلیغات کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از همه مفاهیم ، تعاریف روشن داشت و به بدانیم که باید برای انجام آن برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشیم.