0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بررسی چندین اشتباه بزرگ ایکس باکس

اشتباه بزرگ ایکس باکس در برخی موارد سبب شد که زیان های زیادی به کمپانی سازنده آن ( مایکروسافت ) تحمیل شود.

مایکروسافت کنسول های زیادی را برای گیمرها به بازار ارائه نمود.

کنسول کلاسیک ایکس باکس ، ایکس باکس 360 ، ایکس باکس وان ، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس از جمله این کنسول ها می باشند.

نسل جدید کنسول ایکس باکس ، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس می باشد.

این کنسول ها فروش بالایی داشته اند و در زمان کوتاهی توانستند نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کنند.

قدرت سخت افزاری و قیمت ایکس باکس سری اس از ایکس باکس سری ایکس ، پایین تر است. اما این کنسول ، از ویژگی های قابل قبولی برخوردار است.

مایکروسافت از زمان ارائه اولین کنسول ایکس باکس تاکنون ، مرتکب چندین اشتباه شد.

در ادامه به بررسی چندین مورد از این اشتباهات می پردازیم.

تغییر روال کار استودیو ، یک اشتباه بزرگ ایکس باکس

پس از گذشت یک سال از ارائه کنسول ایکس باکس وان ، استودیوی معروف Xbox Entertainment از همکاری با مایکروسافت کناره گیری نمود تا در زمینه سریال های تلویزیونی در رابطه با بازی های ایکس باکس فعالیت نماید.

اما شرایط این کار فراهم نبود و نتیجه دلخواه کسب نشد.

ساخت سریال های تلویزیونی در رابطه با موضوعات بازی ها ، در دستور کار سونی قرار گرفت.

سونی به علت فضاسازی و بسترسازی مناسبی که کرده بود ، در این کار موفق شد.

بنابراین مایکروسافت در این زمینه از رقیب سنتی خود عقب ماند.

این مورد ، یک اشتباه بزرگ ایکس باکس بود که منجر به عدم تولید سریال های بزرگی مثل Halo شد.

خرید ایکس باکس سری اس

طراحی و تولید ایکس باکس تمام دیجیتال

مایکروسافت علاقه زیادی به دیجیتالی نمودن کنسول ها داشت و در انجام این کار عجله زیادی داشت.

ساخت کنسول تمام دیجیتال ، در شرایطی از سوی مایکروسافت صورت گرفت که بسترسازی مناسب برای آن صورت نگرفته بود.

همزمان با ارائه این کنسول ، کنسول ایکس باکس وان اس با قیمت پایین و برخورداری از قابلیت اجرای دیسک ، در بازار موجود بود.

بنابراین اکثر گیمرها به خرید ایکس باکس وان اس تمایل نشان دادند و استقبال زیادی از خرید نسخه های دیجیتالی نشد.

انتخاب اشتباه  کمپانی دیسک

یک اشتباه بزرگ ایکس باکس ، این مسئله بود. در حین ارائه کنسول ایکس باکس 360 ، دو شرکت Blu-ray و HD DVD  در رابطه با دیسک های جدید

خود رقابت تنگاتنگی داشتند. در این زمان PS3 دیسک های بلوری را پشتیبانی نمود. اما ایکس باکس کار خود را با همان دیسک های سابق دنبال می کرد.

این مسئله موجب شد تا حجم دیسک های ایکس باکس در مقایسه با PS3 پایین تر باشد.

بازی های ایکس باکس در آن برهه به صورت چندین دیسک ارائه می شد. در شرایطی که PS3 ، کار را با پشتیبانی از درایو بلوری آسان کرده بود.

پس از مدتی مایکروسافت ، دیسک های بازی خود را به صورت تک دیسک نمود.

در این زمان جدال میان شرکت های HD DVD و Blu-ray ، به نفع Blu-ray خاتمه یافت.

بنابراین پشتیبانی بی موقع مایکروسافت از HD DVD دیگر بی فایده بود.

ارائه کنسول ایکس باکس وان ، یک اشتباه بزرگ ایکس باکس

 

ایکس باکس وان به انضمام کینکت و یک دسته با قیمت مناسبی ارائه گردید. گیمرهایی که قصد خرید این کنسول را داشتند ، امکان خرید آن بدون کینکت را نداشتند.

این خرید اجباری ، زیاد جالب به نظر نمی رسید. PS4 هم دارای یک دوربین ویژه بود ، ولی خرید آن اختیاری بود.

PS4 و ایکس باکس تقریباً در یک زمان ارائه شدند. پلی استیشن 4 با قیمت پایین تری ارائه گردید. تاریخ عرضه پلی استیشن 4 ، یک هفته ای زودتر بود.

عرضه دیرتر و قیمت بالاتر ایکس باکس وان در مقایسه با پلی استیشن 4 ، موجب فروش کمتر ایکس باکس وان نسبت به پلی استیشن 4 شد.

برای خرید ایکس باکس سری اس اینجا کلیک کنید

بازی های انحصاری ارائه نشده ایکس باکس

 

از دیگر اشتباه بزرگ ایکس باکس ، بازی های انحصاری کنسل شده آن می باشد.

یک کنسول خوب از نظر بسیاری از گیمرها ، باید بازی های انحصاری خوبی داشته باشد.

ایکس باکس ، بازی های انحصاری زیادی را طراحی نکرد و بسیاری از بازی های انحصاری را که درنظر داشت ، کنسل نمود و از ساخت آنها انصراف داد.

برخی از استودیوها پس از کنسل نمودن بازی های انحصاری ، زیان های مالی زیادی را متحمل شدند.

لیست بازی های انحصاری کنسل شده ایکس باکس ، نسبتاً طولانی است. بنابراین این مسئله ، یک نمره منفی در کارنامه ایکس باکس می باشد.

با توجه به اینکه کنسول هایی مانند PS4 از بازی های انحصاری خوبی برخوردار هستند ، سونی در این زمینه از رقیب خود جلوتر افتاد.

متوقف نمودن پروژه کینکت ، اشتباه بزرگ ایکس باکس

دستگاه های کینکت ، بسیار مدرن و کاربردی هستند. دوربین کینکت ، از دوربین های حساس به حرکتی است که مصرف کنندگان زیادی ندارد.

این مسئله به علت برخی از ویژگی های این دستگاه است. اما این ویژگی های منفی ، نمی تواند مدرن و پیشرفته بودن این دوربین را زیر سؤال ببرد.

مایکروسافت پس از مدتی ساخت این دوربین ها را متوقف کرد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان ، متوقف نمودن این پروژه از سوی مایکروسافت اصلاً درست نبود.

خسارت این اشتباه بزرگ ، تنها دامن مایکروسافت را نگرفت ،

بلکه برخی از تولیدکنندگان بزرگ که تولید بازی های مختلف خود را بر اساس قدرت های دوربین کینکت انجام داده بودند ، متضرر شدند.

ارائه کنسول های بازی به کشور ژاپن

یک اشتباه بزرگ ایکس باکس ، عرضه کنسول به ژاپن بود.

مطرح ترین کنسول های بازی در آن زمان سگا ، نینتندو و سونی بودند.

پس از کنار رفتن سگا و روی بورس آمدن مایکروسافت ، مجدداً دو کنسول مطرح از کشور ژاپن بودند.

با وجود کنسول های بازی خوب ژاپنی ، مردم ژاپن به سراغ خرید یک کنسول بازی آمریکایی نمی رفتند.

بنابراین نباید مایکروسافت این کنسول را در بازار ژاپن عرضه می کرد.

اشتباهی که متأسفانه مایکروسافت مرتکب شد و نتیجه آن ، فروش پایین این کنسول ها بود.

تلاش برای جذب کاربران ژاپنی بی فایده بود و مایکروسافت نتوانست در دستیابی به این هدف موفق شود.

طراحی بازی های محبوب ژاپنی ها برای کنسول های ایکس باکس ، از تلاش های مایکروسافت بود که بی نتیجه ماند.

✔️.خرید ایکس باکس سری اس

✔️.مقایسه ایکس باکس سری اس با ps4

✔️.خرید دسته ایکس باکس

✔️.بررسی و نقد کنسول Xbox X

✔️. بهترین فرمان های بازی