برترین مکانیک های گیم پلی در طول تاریخ بازی های ویدئویی که هنوز هم در اغلب بازی ها مورد استفاده قرار می گیرند را مرور می کنیم.
بازی Gears of War از برترین بازی های انحصاری مایکروسافت می باشد.
در این بازی ، مکانیک های عظیمی وجود دارند.
علاوه بر مواردی همچون قائم شدن پشت دیوارها و جدال های رو در رو با اره سلاح ،
مکانیک های جدیدی در این بازی از سوی کلیف بلزینسکی ( مینی گیم Active Reload و عوض نمودن سریع خشاب ها ) وجود دارد.
گیمرها در این بازی ، دو راه برای عوض کردن خشاب های اسلحه دارند که یکی به صورت ساده و یکی به صورت سریع است.
در چنین شرایطی گیمر بایستی برای عوض نمودن خشاب ، مجدداً دکمه عوض نمودن خشاب را در وقت مشخص انتخاب کند
تا بتواند فرآیند عوض نمودن خشاب را به شدت سریع تر کند. لذا یکی از برترین مکانیک های گیم پلی ، Active Reload است.
افزودن این آیتم به بازی موجب جذاب شدن و کاربردی تر شدن فرآیند تعویض خشاب می شود.
این آیتم را از زمان ایجاد تاکنون تغییری نداده اند ، زیرا کاملاً بی نقص و جذاب طراحی شده است.
برای خرید ایکس باکس سری ایکس و اس کلیک کنید
بازی رزیدنت اویل 4 ، یکی از برترین بازی های PS4 است که البته در پلتفرم های دیگری قابل اجرا است.
یکی از حساس ترین قسمت های بازی های رزیدنت اویل 4 ، سکانس های کوله پشتی می باشد.
در بازی رزیدنت اویل 4 با طراحی ویژه این آیتم ، به صورت پیشرفته ای این آیتم ارتقاء نموده است.
در بازی رزیدنت اویل 4 ، همه ی مواردی که لیان با خود همراه می کند مانند سلاح ها و تیرها و … بایستی در فضای کوچک کیف او جای بگیرد.
این کیف بسیار مورد توجه گیمران می باشد تا جایی که شرکت سازنده بازی از این مکانیک در بازی Resident Evil Village دوباره استفاده نموده است.
این بازی که برای پلی استیشن 2 ارائه شده بود از جذابیت بالایی به سبب به کارگیری قلم جادویی برخوردار است.
همه ی فعالیت های گیمرها در بازی Okami به کمک قلم های نقاشی جهت نقاشی کردن چیزهای لازم گیمر صورت می گیرد.
برای مثال می توان به پاسخ دهی به معماها ، بالا رفتن از دیوارها و … اشاره نمود که توسط قلم های جادویی انجام می شود.
اجرای این بازی توسط کنترلرهای حرکتی و نقاشی نمودن روی بوم بازی از مواردی است که موجب افزایش چشمگیر جذابیت این بازی می شود.
برای خرید ps5 کلیک کنید
یکی دیگر از برترین مکانیک های گیم پلی ، منوی دیالوگ است.
برگزیدن دیالوگ های کاراکترهای اصلی در عناوین نقش آفرینی ، از ابتدای پیدایش این سبک از قسمت های لاینفک آن بوده است.
ولی بازی مس افکت به ارائه این مکانیک به صورت خاصی پرداخته است.
طراحان این بازی اختیارات وسیعی به گیمرها برای پرورش کاراکتر شپرد داده اند.
ولی آنها قصد داشته اند که هویت اصلی او را در راستای منافع داستان سوق دهند و برابری و تناسب بین شپرد ساخته شده گیمرها و شپرد موردنیاز داستان را خدشه دار نکنند.
در این راستا ، شرکت سازنده ی این بازی به طراحی منوی انتخاب دیالوگ اقدام نموده است.
در منوی گفته شده ، قبل از انتخاب هر دیالوگ ، گیمر این امکان را دارد که پیامدهای انتخاب خود را ملاحضه نموده و شپرد با کاراکتر پردازی ویژه خود و اختیارات وسیع در انتخاب واژه ها ، دیالوگ ها را ارائه دهد.
این اتفاق بسیار عجیب به نظر می رسد که از مکانیک های پورتال های بازی Portal در نسخه های بعدی بازی ها استفاده نشده است.
حرکت میان دو دریچه مکانی که این امکان را دارد که آنها را در هر محلی از محیط بگذارد ، بسیار هیجان انگیز است.
طراحی چنین داستانی با بهره گیری از چنین مکانیکی ، کار دشواری است.
استودیوی Valve با ایجاد مراحل جذاب و معماهای دشوار و یک سناریوی جالب ، توانسته است از پس چنین کاری برآید.
برای خرید بازی ps5 کلیک کنید
زمان زیادی از ارائه این بازی گذشته است ، اما این بازی همچنان پرطرفدار و سرگرم کننده می باشد.
سری سوم بازی Burnout با طراحی مکانیک Takedown نمودن حریفان توانسته است روح تازه ای را به این داستان بدمد و مورد استقبال زیاد گیمرها واقع شود.
این مکانیک ، از برترین مکانیک های گیم پلی است و اجرای بازی را لذت بخش نموده است.
این مکانیک در بازی های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است و ممکن است در ادامه هم ، در بازی های مختلفی استفاده شود.
بخش اول بازی Metal Gear Solid ، نخستین بازی خوب و الگوی سبک مخفی کاری می باشد و بعد از آن هم ،
عناوین سری Metal Gear Solid از پیشرویان این سبک جذاب بوده اند.
بخش سوم این بازی هم در این رابطه خوب عمل نموده و با طراحی مکانیک استتار ، یکی از برترین مکانیک های گیم پلی را ارائه نموده است.
مؤلفه هایی مانند تغییر لباس با توجه به شرایط موجود در بازی به گیمرها این امکان را می دهد که در محیط باز بازی و در مقابل چشمان حریفان پنهان شوند.
مخفی شدن از نظر دشمنان ، در شرایطی که آنها در نزدیکی شما هستند و خطر تهدیدتان می کند ، بسیار کاربردی و مهم است.
این امکان و قابلیت در بازی Metal Gear Solid 3 طراحی شده است.
در این بازی ، تمامی آیتم ها به خوبی طراحی شده است و یک بازی ماندگار را به بازیکنان ارائه نموده است.
مکانیک Bullet Time در این بازی ، یکی از برترین مکانیک های گیم پلی است.
تیراندازی به حریفان در حین شیرجه زدن و مشاهده حرکت آهسته گلوله ها و … از نمادهای عناوین ویدئویی در نخستین دهه 2000 می باشند.
مکانیک Bullet Time به انضمام سایر مؤلفه های کیفی این بازی ، موجب جذابیت بالای این بازی شده است.