0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی

واحد بازاریابی شرکت ستاره بازی ایران حاصل زحمات خود رد این واحد و

نتایج تحقیقات و اطلاعات این حوزه را در اختیار شما مشتریان کنسول بازی

ازجمله کنسول ps4 و کنسول xbox و لوازم جانبی قرار می دهد.

 

نمودار استراتژی های سه گانه پوشش بازار

استراتژی بازاریابی

عوامل مؤثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی شرکت

1- میزان منابع و امکانات شرکت

2- میزان تشابه محصولات

3- میزان تجانس بازارها

4- سیکل عمر کالاها

5- استراتژی های بازاریابی رقباء

 

رابطه منابع و استراتژی بازاریابی

شرکت ها در صورت داشتن محدودیت در منابع و امکانات از استراتژی بازاریابی تمرکزی و در صورت داشتن منابع قوی از استراتژی تفکیکی استفاده می نمایند.

 

نقش تشابه محصولات در انتخاب استراتژی

در صورتی که خریداران قادر باشند تفاوت های واقعی محصولات یک صنعت را تشخیص دهند ، استراتژی تفکیکی بهتر است در غیر این صورت استراتژی غیر تفکیکی

 

تجانس بازارها و انتخاب استراتژی

در صورت متجانس بودن بازارها استراتژی غیر تفکیکی بهتر است در غیر این صورت استراتژی های تفکیکی یا تمرکزی  با توجه به منابع و امکانات شرکت

 

معنی تجانس بازار

یعنی :

      1- ذائقه و سلیقه یکسان اکثر خریداران

      2- اختصاص مبالغ یکسان برای خرید کالاهای مورد نظر از سوی مشتریان

      3- و نشان دادن واکنش های یکسان به تلاش های بازاریابی

 

رابطه سیکل عمر کالا و استراتژی

استفاده از استراتژی بازاریابی غیر تفکیکی و یا تمرکزی برای کالایی که در ابتدای منحنی عمر خود قرار دارند و تفکیکی برای مراحل بعدی

 

نقش رقباء در انتخاب استراتژی بازاریابی

زمانی که رقباء از استراتژی غیر تفکیکی استفاده می کنند ، استفاده از استراتژی های بازاریابی تفکیکی یا تمرکزی مفید است.

 

نیازها و رفتار خریداران

هدف اصلی این فصل آشنا ساختن دانشجویان با نیازهای متعدد و متنوع خریداران و رفتار مصرفی آنان می باشد

 

رابطه بین خدمت به مشتری و سودآوری

استراتژی بازاریابی

 

دو نکته ارزشمند در موفقیت بازاریابی

1- ایجاد مشتریان شیفته و وفادار

2- دانستن اینکه : نو امروزی کهنه فرداست

     همانطوری که کهنه امروزی نو دیروزی بوده است 

 

معیارهای سه گانه برای شناسایی نوع بازار

1- شور و شوق و علاقه و اشتیاق مشتریان

2- نقدینگی و قدرت خرید آنان

3- میزان نیاز و احتیاج خریداران

 

انواع بازار با توجه به معیارهای سه گانه

1- بازار فعال ( Active  Market )

2- بازار محتمل ( Possible  Market )

3- بازار بالقوه ( Potential  Market )

4- بازار پنهان ( Latent  Market )

 

انواع بازار با توجه به معیارهای سه گانه

1- بازار فعال ( Active  Market )

2- بازار محتمل ( Possible  Market )

3- بازار بالقوه ( Potential  Market )

4- بازار پنهان ( Latent  Market )

 

بازار فعال

بازاریست که در آن خریداران هم به کالا نیاز دارند ، هم علاقه و هم این که قدرت خرید کالا را دارند و عملاً به خرید کالا می پردازند.

 

بازار محتمل

بازاریست که در آن نیاز و علاقه وجود دارد ولی تنها مشکل موجود بر سر راه خرید کالا ، نداشتن قدرت خرید افراد می باشد.

 

بازار بالقوه

بازاریست که در آن افراد پول لازم را برای خرید دارند ، به کالا هم نیازمند هستند ولی در آن زمان یا مکان علاقه لازم را ندارند.

 

بازار پنهان

بازاری که در آن افراد پول و علاقه لازم را برای خرید کالا دارند ولی در آن مقطع نیازی به محصول مورد نظر ما ندارند.