سیستم بازاریابی

سیستم بازاریابی

ستاره بازی ایران

واحد بازاریابی شرکت ستاره بازی ایران حاصل زحمات خود در این واحد و

نتایج تحقیقات متخصصین خود  در این حوزه را در اختیار شما مشتریان کنسول بازی

ازجمله کنسول ps4 و کنسول xbox و لوازم جانبی قرار می دهد.

 

تعریف کانال توزیع

یک کانال توزیع شامل افراد و مؤسساتی است که هر یک از آنها سعی می کنند به طریقی کالاها و خدمات خود را بدست متقاضیان برسانند.

 

سیستم توزیع سنتی بازاریابی

تولید کننده

عمده فروش

خرده فروش

مصرف کننده

 

سیستم بازاریابی عمودی

در این سیستم ، رقابتی بین اجزاء وجود ندارد ، همه آنها اعم از تولید کننده ، عمده فروش و خرده فروش بطور هماهنگ عمل نموده و بر روی هم تأثیر متقابل دارند.

 

نمودار سیستم عمودی بازاریابی

سیستم بازاریابی

 

سیستم بازاریابی افقی

مؤسسات هم سطحی که کالاهای متفاوتی تولید می کنند ، به منظور استفاده بهینه از منابع بازاریابی خود ، متحد شده و از یک نماینده فروش مشترک استفاده می کنند.

 

سیستم بازاریابی چندکاناله

در این روش ، شرکت ها سعی می کنند از طریق ایجاد پرتفولیو از مزایای دو یا چند کانال بطور همزمان استفاده نمایند.

 

انواع مدل های بازاریابی

1- مدل موقعیتی بازار – محصول ( PMO )

2- مدل گروه مشاوره بوستون ( BCG )

3- مدل تجزیه تجاری ( GEBS )

 

4- مدل استراتژی عمومی پورتر ( PGS )

 

مدل موقعیتی بازار – محصول ایگور آنسف

این مدل سعی می کند از طریق یکی از چهار استراتژی زیر به رشد برسد

1- نفوذ در بازار

2- توسعه بازار

3- توسعه محصول

4- تنوع

 

مدل موقعیتی یا همان ماتریس رشد بازار – محصول

مدل گروه مشاوره بوستون

این ماتریس به مؤسسات کمک می کند تا آنها بتوانند وضعیت کلی خود یا تک تک واحدهای خود گران خویش را نسبت به رقباء در بازار مشخص نمایند.

 

شکل مدل ( ماتریس )  BCG

سهم نسبی بازار

سیستم بازاریابی

مدل تجزیه تجاری جنرال الکتریک

این مدل با بهره گیری از دو عامل « جذابیت بازار » و « موقعیت تجاری » مدیران را در طبقه بندی محصولات و یا واحدهای تجاری استراتژیک خود کمک می نماید.

مقاله سیستم بازاریابی و انواع مدل های بازاریابی-خرید PS5-کنسول XBOX-قیمت PS4-قیمت XBOX را در ستاره بازی ایران دنبال کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *