رشد به کمک قیف کسب‌وکار3
رشد به کمک قیف کسب‌وکار۳

رشد به کمک قیف کسب‌وکار۳

 

 واحد بازاریابی شرکت ستاره بازی ایران حاصل زحمات خود رد این واحد و

نتایج تحقیقات و اطلاعات این حوزه را در اختیار شما خرید داران کنسول بازی

ازجمله کنسول ps4 و کنسول xbox و لوازم جانبی قرار می دهد

 

رشد به کمک قیف کسب‌وکار3
برنامه عملیاتی رشد


۱ – دو یا سه معیار را انتخاب کنید که قصد دارید در زمینه آن‌ها رشد کنید.

این معیارها باید به‌طور مستقیم با ضعف‌ها و مشکلاتی که مشخص کرده‌اید در ارتباط باشند.

۲ – مدت‌زمان طرح خود را مشخص کنید. زمانی حدود شش تا هجده ماه مناسب است.

بعضی از نتایج ممکن است ماه‌ها بعد بروز پیدا کنند (مانند SEO)؛

بنابراین باید بدانید که تا دستیابی به نتیجه‌ی هر یک از کانال‌های کشش (traction channels)، چه مقدار باید منتظر بمانید.

۳ – موفقیت خود را در دستیابی به هدف با استفاده از اعداد و ارقام برای هر معیار تعریف کنید. برای مثال ۱۰۰۰ رزرو در ماه تا دسامبر ۲۰۱۵.

۴ – اهداف ماهیانه خود را برای رشد و دستیابی به رقم مطلوب و موردنظرتان مشخص کنید. برای مثال ۲۰۰ مورد رزرو بیشتر در ماه.

۵ – قیف را بررسی کرده و ارقام را به‌صورت رو به عقب محاسبه کنید.

برای مثال: برای آنکه ۱۰۰۰ مورد رزرو داشته باشیم، به ۳۰۰۰۰ بازدیدکننده نیاز داریم.

تاثیر این ارقام را روی بودجه‌ی خود تجزیه‌وتحلیل کنید. احتمال دارد اهدافی که تعیین کرده‌اید واقع‌گرایانه نباشند.

۶ – با استفاده از ارقامی که در بالا محاسبه کردید، فهرستی تهیه کنید

رشد به کمک قیف کسب‌وکار۳

و در آن بنویسید که برای هر یک از اقدامات نوشته‌شده در قیف، از کدام کانال‌های کشش (traction channels) می‌توانید استفاده کنید

(جذب مشتری، تبدیل مشتری، ارجاع مشتری و …). برای مثال، برای جذب مشتری، می‌توانید از حلقه‌های ویروسی، تبلیغات پرداختی، شراکت و … استفاده کنید.

۷ – مشخص کنید که به نظر شما کدام‌یک از کانال‌های کشش موثرتر واقع خواهند شد

و سپس اقدام و مدت‌زمان خاصی را برای هر کانال تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که روش شما برای ارزیابی نتایج صحیح است.

۸ – طرح را اجرا کنید.

۹ – نتایج را تحلیل کنید. آیا هدف ماهیانه قابل‌دستیابی است؟ در غیر این صورت، تغییراتی را طراحی و آزمایش (اجرا و ارزیابی) کنید.

دوباره مرحله ۹ را تکرار کنید تا زمانی که مدت‌زمان تخصیص‌یافته به پایان برسد.

۱۰ – اگر مدت‌زمان به پایان رسید و دستیابی به هدف حاصل نشد، به کانال کشش بعدی بپردازید و مرحله ۸ را انجام دهید.

۱۱ – اگر تمامی کانال‌ها را بررسی کردید اما هیچ‌یک به هدف موردنظر شما منتهی نشد،

لازم است تناسب بین محصول و بازار، بازار شناسایی‌شده، طرح بازاریابی و طرح رشد را عمیقاً بررسی کنید تا دلایل این تلاش‌های ناموفق مشخص شوند.

رشد به کمک قیف کسب‌وکار3

آیا رشد بخشی از الگوی فکری شماست؟


اگرچه درک بخشه‌ای مختلف و جریان برنامه عملیاتی بالا بسیار ساده است،

اما اجرای آن به دلایل مختلفی سخت است. یک آنکه این طرح، مثل پروژه‌هایی که یک بار انجام می‌شوند نیست.

بلکه یک الگوی فکری است که فروش را افزایش می‌دهد و استمرار آن نیازمند تعهد، تلاش و برنامه‌ریزی مستمر است.

افرادی که این الگوی فکری را دارند در دنیایی پر از محدودیت زندگی می‌کنند:

از محدودیت بودجه گرفته تا نداشتن طرحی مناسب برای ارزیابی و زمانی برای تخصیص دادن به برنامه.

دلایل بسیار زیادی برای عقب ماندن از برنامه وجود دارد. علاوه بر همه‌ی این‌ها، به خلاقیت بالایی نیاز است

و شاید خلاقیت، مهم‌ترین عامل و عنصر این معادله باشد. حالا به‌تمامی موارد بالا، ارتباطات داخلی را هم اضافه کنید.

ارتباطات لازمه‌ی هماهنگی فعالیت‌هاست؛

همراه باشید با بزرگترین فروشگاه خرید کنسول بازی با خرید PS5-کنسول XBOX-قیمت PS4-قیمت XBOX

بنابراین طرح رشد را می‌توان پروژه‌ای دانست که بیشترین منابع را در شرکت یا سازمان شما مصرف می‌کند.

اگر امکان داشتن مسئول رشد در بخش بازاریابی شرکت شما وجود دارد، اکیداً توصیه می‌کنم که چنین کارمندی را استخدام و آموزش دهید.

اگر بودجه شما محدود است یا مدل کسب‌وکار شما مبتنی بر برون‌سپاری است،

می‌توانید رشد کسب‌وکار خود را به افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید.

آن‌ها می‌توانند به شما مشاوره بدهند و بخشی از برنامه عملیاتی رشد یا همه‌ی آن را برای شما اجرا کنند.