تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات

متخصصین واحد بازاریابی شرکت ستاره بازی ایران تصمیمم گرفتن

تا نتایج تحقیقات و اطلاعات این حوزه را در اختیار شما خرید داران کنسول بازی

ازجمله کنسول ps4 و کنسول xbox و لوازم جانبی ما قرار دهد تا هدیه ای باشد از psstar

در این مقاله به تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات می پردازیم

تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات

تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات

۱-در روش بازاریابی مستقیم مشتریان از قبل شناسایی می شوند و به صورت مستقیم مورد خطاب قرار می گیرند

و مشخصا هدف معلوم است اما در تبلیغات مخاطبان اصولا قابل شناسایی نیستند

و ممکن است فردی که تبلیغ را می بیند اصلا محصول مورد نیازش نباشد.

۲- هزینه های تبلیغات جمع می شود و به صورت تمرکز یافته فقط در فرآیند ایجاد ارتباط با مشتریان عمل می کند.

۳- در فرآیند تبلیغات، واحد فروش باید پشتیبان واحد بازاریابی قرار گیرد

زیرا بر اساس مدیریت تبلیغات و بازاریابی با مشتریان ارتباط ایجاد شده است.

۴- در روش بازاریابی مستقیم باید تبلیغات بر حسب سلیقه هر مشتری به گونه ای متفاوت ارائه گردد ،

البته می توان نام خانوادگی هر مشتری را برای ایجاد تفاوتی کوچک بر روی تبلیغات ارسالی درج نمود.

۵- در بازاریابی مستقیم هم تبلیغات وجود دارد و هم پی گیری خرید

و سفارش محصول به روش های بسیار ساده اما در تبلیغات و بازاریابی چنین شرایطی مهیا نمی باشد.

۶- در بازاریابی مستقیم نتایج آماری در هر شرایط وجود دارد که بسیار مهم می باشد

و بر اساس این آماره ها استراتژی های بعدی بازاریابی مشخص می شود.

 

در بازاریابی مستقیم چند عامل نقش حیاتی دارند :

  • تهیه بانک اطلاعات به روز و فعال
  • تقسیم بندی درست بازار و تدوین برنامه مدون و عملیاتی جهت اقدام
  • ارتباط موثر و مهارت داشتن پرسنل بازاریابی
  • جدی گرقتن ابزارهای بازاریابی از جمله 4P
  • پیگیری منظم و برنامه ریزی شده
  • گرفتن بازخورد و تحیل عملکرد پرسنل دردوره های منظم و انجام اقدام اصلاحی برمبنای آن

تفاوت بازاریابی مستقیم وتبلیغات را مطالعه کنید در psstar

تبلیغات (Advertising)

تبلیغات عملی است که معمولا با صرفه هزینه همراه است و در آن فروشنده یا تولیدکننده ای با انجام این امر سعی می کند، با معرفی و نمایش محصولات خود و بیان عرضه خدمات به مشتریان فعال، خریدار را از تولید محصول خود آگاه کند. تبلیغات با روش های گوناگونی انجام می شود.

برای مثال معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان با پرداخت پول و از طریق فرصتهای جانبی مانند وب سایت های اینترنتی و بیلبورد ها را تبلیغات می نامند.

بازاریابی (Marketing)

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که با استفاده از آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به تامین نیاز ها و خواسته های خود می پردازند.

بازاریابی ارائه محصولات یا خدمات مناسب در بازار مناسب و با قیمت مناسب است. ضمن این که این تبلیغات کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از همه مفاهیم ، تعاریف روشن داشت و به بدانیم که باید برای انجام آن برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *