

تحقیقات بازاریابی
واحد بازاریابی شرکت ستاره بازی ایران حاصل زحمات خود رد این واحد و
نتایج تحقیقات و اطلاعات این حوزه را در اختیار شما مشتریان کنسول بازی
ازجمله کنسول ps4 و کنسول xbox و لوازم جانبی قرار می دهد.
تعریف مسئله یا فرصت ( Definition… )
تعیین عوامل قابل کنترل و غیر قابل کنترل ( Election… )
جمع آوری اطلاعات مربوطه ( Collection… )
مشخص کردن بهترین گزینه ( Identification )
توسعه و اجرای طرح بازاریابی ( Development… )
ارزیابی تصمیم و فرآیند تصمیم گیری ( Evaluation… )
تعریف تحقیقات بازاریابی
روشی است عینی و سیستماتیک به منظور توسعه و ایجاد ( جمع آوری ، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل ) اطلاعات برای فرآیند تصمیم گیری مدیران بازاریابی
زمینه های استفاده از اطلاعات حاصله از تحقیقات بازاریابی
۱- شناسایی فرصت ها و تهدیدات بازاریابی
۲- ایجاد ، بهبود و ارزیابی فعالیت های بازاریابی
۳- نظارت بر کارآیی فعالیت های بازاریابی
۴- فهم بهتر فرآیند بازاریابی
چهار عنصر یا ویژگی تحقیقات بازاریابی
۱- نظام یافته و سیستماتیک بودن
۲- تحت تأثیر ذهنیت محقق قرار نگرفتن
۳- به دنبال رفع مشکل یا ایجاد فرصت بودن
۴- کمک به امر تصمیم گیری بهینه
اطلاعات اولیه یا دست اوّل
اطلاعاتی هستند که با بهره گیری از تحقیقات بازاریابی و از طریق جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که تاکنون در دسترس نبوده اند ، بدست می آیند
اطلاعات ثانویه
اطلاعاتی هستند که از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات داخلی مؤسسه منجمله اسناد و مدارک ، دفاتر و پرونده ها و نیز جمع آوری و بازسازی اطلاعات موجود محیطی بدست می آیند.
نمودار فرآیند تحقیقات بازاریابی
مراحل تفضیلی یک تحقیق بازاریابی
۱- بیان مشکل ۵- تعیین نمونه ها
۲- تعیین اهداف تحقیق ۶- تهیه فرم های اطلاعاتی
۳- تعیین نیازهای اطلاعاتی ۷- جمع آوری اطلاعات
۴- تعیین منابع اخذ اطلاعات ۸- پردازش اطلاعات ۹- تهیه گزارشات و رهنمودها
بیان مشکل
تعریف روشن مسئله ، اولین و مهمترین مرحله در اجرای هر نوع طرح تحقیقاتی می باشد ، و به معنی تعیین وضعیت کلی مشکل و مشخص نمودن اجزاء تشکیل دهنده آن است.
تعیین اهداف تحقیق
هدف تحقیـق ، بیانگر چیستی و چرایی انجام پژوهش است و یک طرح تحقیقی ، احتمال دارد یکی از اهداف سه گانه زیر را دنبال کند :
۱- اکتشافی
۲- تشریحی
۳- سببی
هدف اکتشافی
با این هدف ، پژوهشگر به دنبال یک سری اطلاعات اولیه است که با استفاده از آنها بتواند مشکل پیش آمده را بخوبی تعریف و فرضیه های مناسبی را ا
رائه دهد.
هدف تشریحی ( توصیفی )
با این هدف ، محقق اطلاعاتی را جمع آوری می نماید که بتواند با بهره گیری از آنها ظرفیت بالقوه بازار محصول و نیز ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کنندگان را تعیین نماید.
هدف سببی
با این هدف ، محققان به آزمون فرضیاتی درباره وجود روابط علی و معلولی بین متغیرها می پردازند.
منابع جمع آوری اطلاعات ثانویه
۱- منابع داخلی
۲- منابع خارجی
منابع داخلی اطلاعات ثانویه
۱- انواع صورت های مالی مثل ترازنامه ، سود و زیان و . . .
۲- اسناد و مدارک حسابداری مثل فاکتورهای فروش ، مدارک موجودی ها و . . .
۳- گزارشات تحقیقی موجود در مؤسسه
منابع خارجی اطلاعات ثانویه
۱- انواع نشریه های دولتی مثل ویژه نامه های آماری
۲- کتب اطلاعات استانی و شهری
۳- کتب و مجلات اقتصادی
۴- راهنماها و اطلاعات بازاریابی و بازرگانی