برنامه عملیاتی رشد به کمک قیف کسب‌وکار
برنامه عملیاتی رشد به کمک قیف کسب‌وکار

برنامه عملیاتی رشد به کمک قیف کسب‌وکار

یازده گام برای تهیه‌ی برنامه عملیاتی رشد به کمک قیف کسب‌وکار

همکاران واحد بازاریابی شرکت ستاره بازی ایران حاصل زحمات خود رد این واحد و

نتایج تحقیقات و اطلاعات این حوزه را در اختیار شما خرید داران کنسول بازی

ازجمله کنسول ps4 و کنسول xbox و لوازم جانبی ما قرار دهد

برنامه عملیاتی رشد به کمک قیف کسب‌وکار

قیف کسب‌وکار خود را بشناسید


سفر شما برای یافتن مشتریان، از بازار کل شروع می‌شود. منظور از بازار کل، افرادی هستند که در هر جا باشند از محصولات شما نفع می‌برند.

البته بعید است بتوانید به تک‌تک افرادی که در بازار کل هستند دسترسی داشته باشید،

چراکه محدودیت‌های فیزیکی ازجمله موانع جغرافیایی، دسترسی به رسانه‌ها، موانع فرهنگی و … مانع از این کار می‌شوند.

به دلیل این محدودیت‌ها، بهتر است زیرمجموعه‌ی بزرگی از بازار کل را تعریف کنید:

بازار قابل‌دسترس. منظور از بازار قابل‌دسترس افرادی هستند که می‌توانید به‌واقع به‌نوعی با آن‌ها در تعامل باشید. 

این تعامل ممکن است مستقیم یا از طریق رسانه‌های مختلف باشد.

طبیعتاً لازم است برای این بازار قابل‌دسترس، تاکتیک‌هایی را طراحی و اجرا کنید تا بتوانید آگاهی و جذب مشتریان را افزایش دهید.

هدف از تاکتیک‌های تبلیغاتی برای بازار قابل‌دسترس، افزایش تاثیر و ایجاد دو زیرمجموعه است:

آگاهی از برند، برای آن‌هایی که از برند یا محصول شما آگاهی دارند و انتخاب افراد علاقه‌مند و هدفمند

از بین این افراد یعنی آن‌هایی که هم‌اکنون به دنبال محصولی مانند محصول شما هستند.

بعدازآنکه تعامل با گروه دو (افراد علاقه‌مند و هدفمند) را شروع کردید، لازم است روی جذب آن‌ها متمرکز شوید؛

یعنی اجازه بگیرید تا با آن‌ها گفتگو کنید یا از آن‌ها بخواهید با شما صحبت کنند تا آن‌ها را متقاعد کنید به مشتریان راغب واجد شرایط تبدیل شوند.

مشتریان راغب واجد شرایط کسانی هستند که تحت شرایط خاص به مشتری شما تبدیل خواهند شد.

برنامه عملیاتی رشد به کمک قیف کسب‌وکار

مقالات بازاریابی ستاره بازی ایران

فعال‌سازی زمانی اتفاق می‌افتد که کاربری که ثبت‌نام کرده به مشتری راغب واجد شرایط تبدیل شود.

در این هنگام باید ارزیابی کنید که آیا شرایط خاص و موردنیاز برای آن فرد وجود دارد یا نه و آیا او آماده است تا به مشتری شما تبدیل شود یا نه.

تبدیل‌شدن یک مشتری راغب واجد شرایط به یک مشتری واقعی نیازمند

تاکتیک‌های خاصی است که بستگی به نوع عرضه محصول شما دارد؛

یعنی به اینکه روش عرضه‌ی محصول شما B2B است یا B2C، یا محصول شما کالاست یا خدمت.

در بسیاری از موارد، کار شما بیشتر شبیه فروش است (چراکه برای مثال شما یک سایت تجاری دارید و مشتری بالقوه از شما انتظار فروش دارد).

در برخی موارد نیز کار شما بیشتر شبیه متقاعد کردن و جلب مشارکت مشتری است

چراکه مشتری بالقوه ترجیح می‌دهد محصولی به او فروخته نشود (مانند زمانی که از خدمات استفاده می‌کند).

همراه باشید با بزرگترین فروشگاه خرید کنسول بازی

با توجه به مطالب بالا می‌توان گفت شما باید فرآیندها و فعالیت‌های بازاریابی خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید

که هر یک از این زیرمجموعه‌ها تا حد ممکن گسترش‌یافته و به مجموعه‌ی بزرگ‌تر بالادستی خود نزدیک‌تر شوند.

دلیل نام‌گذاری این فرآیند با نام قیف، شباهت ظاهری آن‌هاست، چراکه جمعیت هر یک از زیرمجموعه‌ها از بالا به پایین (مشتری) کمتر می‌شود

و انتهای قیف (مشتری) معمولا بخش کوچکی از بخش ابتدایی قیف (بازار قابل‌دسترس) است.

از سوی دیگر این قیف یک قیف واقعی نیست چراکه همه‌ی افراد مسیر بالا تا پایین قیف را از کل بازار تا مشتری یا مشتری مبلّغ، طی نمی‌کنند.

زمانی که از فردی (به‌طور آشکار یا ضمنی) می‌پرسیم که آیا تصمیم دارد وارد زیرمجموعه‌ی بعدی شود یا خیر،

نوعی فرآیند شبیه به فیلترینگ اتفاق می‌افتد. وظیفه‌ی بازاریاب این است

که آن فرد را متقاعد کند که به یکی از اعضای زیرمجموعه بعدی تبدیل شود.

از نظر ما بازاریابی اثربخش یعنی تکنیک‌هایی که خروجی فرآیند (فعال‌سازی) را افزایش می‌دهند و درنتیجه باعث گسترده شدن قیف می‌شوند. 

در ستاره بازی ایران علاوه بر خرید کنسول ps4 یا خرید کنسول xbox یا لوازم جانبی کنسول بازی

می توانید مقالات متعدد که حاصل تلاش و تحقیق تیم بازاریابی مااست را مطالعه فرمایید.