بررسی بازی Quantum Break

بازی Quantum Break

 

بازی Quantum Break

یک بازی شوتر سوم شخص اکشن ماجرایی علمی تخیلی است

که توسط استودیو Remedy Entertainment ساخته شده و توسط کمپانی مایکروسافت عرضه شده است.

بازی در آوریل ۲۰۱۶ برای ویندوز و اکس باکس وان عرضه شد.

بازی درباره جک جویس است که پس از یک آزمایش ماشین زمان ناموفق، توانایی دستکاری زمان را پیدا می‌کند

و با دوست قدیمی خود، پل سرین، بر سر واقعه آخرالزمانی «پایان زمان» به مشکل برخورد می‌کند.

بازی دارای المان‌های پلتفرمینگ در قسمت‌های کمتر اکشن بازی است.

بازی دارای «نقاط اتصال» است که بر پایان بازی اثر می‌گذارند.

بازی دارای اپیزودهای اکشن زنده درون بازی با بازیگران واقعی است که نقش‌های خود را در بازی ایفا می‌کنند.

کاراکترها به انتخاب‌های گیمر واکنش نشان می‌دهند و نتیجه انتخاب‌های گیمر مشهود هستند.

بازی ابتدا قرار بود که دنباله‌ای برای بازی Alan Wake، بازی قبلی استودیو Remedy باشد.

اما کمپانی مایکروسافت به دنبال یک بازی جدید با داستان تعاملی بود

و به همین دلیل، توجه اصلی بازی به سفر در زمان تغییر کرد.

تیم سازنده برای ساخت دانش تخیلی درون بازی با دانشمندان زیادی مشاوره کردند.

قسمت گیم این بازی توسط استودیو Remedy و

با سرپرستی سام لیک و قسمت اپیزودیک بازی توسط استودیو فیلمسازی Lifeboat و

با کارگردانی بن کتای ساخته شد.

بازی Quantum Break

شان اشمور، آیدن گیلن و لنس ریدک نقش‌های اصلی بازی را ایفا کردند.

بازی از موتور جدید northlight و تکنولوژی «ماده مولکلولی دیجیتال» بهره برده است.

بازی در سال ۲۰۱۳ معرفی شد تا در سال ۲۰۱۵ عرضه شود،

اما عرضه آن برای عدم رقابت با دیگر عناوین انحصاری اکس باکس وان به تأخیر افتاد.

این بازی با استقبال خوبی مواجه شد و منتقدان از گرافیک، گیم پلی و داستان پردازی بازی تعریف کردند.

منتقدان نظرات متناقضی درباره عناصر پلتفرمینگ بازی و ترکیب بازی و سریال تلویزیونی و کیفیت اپیزودهای تلویزیونی بازی داشتند.

نسخه ویندوز ۱۰ بازی نیز دارای مشکلات فنی متعدد بود.

به همین دلیل این بازی در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶ روی استیم عرضه شد.

بازی Quantum Break، پرفروش‌ترین بازی جدید کنسول اکس باکس وان شد.

بازی Quantum Break

گیم پلی

بازی Quantum Break یک بازی اکشن ماجرایی با نمای سوم شخص است.

گیمر به نقش جک جویس بازی می‌کند که می‌تواند در دنیایی که زمان دچار انقطاع است،

آن را دستکاری کند و تمام محیط اطراف جک را متوقف کند. گیمر با دشمنان مختلفی چون نگهبانان شرکت Monarch،

استرایکرها که به لباس‌های مخصوص مجهز هستند

و می‌توانند زمان را دستکاری کنند و جاگرنات‌ها که زره‌های سنگین و اسلحه قدرتمند دارند، مبارزه می‌کند.

دشمنان مختلف،
رفتار مختلف دارند و گیمر باید از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلف استفاده می‌کند تا دشمن را شکست دهد.

برای شکست دشمنان، گیمر باید از توانایی‌های تهاجمی و تدافعی مختلف استفاده کند.

جک چهار نوع سلاح کلت، مسلسل، شاتگان و سلاح لوله کوتاه دارد.

او همچنین قدرت‌های کنترل زمان دارد و می‌تواند کارآیی خود در مبارزات را افزایش دهد.

قابلیت Time Stop به گیمر اجازه می‌دهد تا زمان پیرامون دشمنان خود را با حباب‌های زمانی متوقف کند.

اگر گیمر به دشمن گرفتار در این حباب شلیک کند، قدرت حباب افزایش پیدا می‌کند و پس از ترکیدن حباب، دشمن کشته می‌شود.

قابلیت Time Rush به جک اجازه می‌دهد تا به سمت دشمن منتقل شده و با یک حرکت سریع، او را از پا دربیاورد.

او همچنین می‌تواند از قدرت خود برای افزایش سرعت زمان استفاده کرده و میان کاورها منتقل شود و دشمنان را گیج کند.

قابلیت Time Blast به گیمر اجازه می‌دهد تا دشمن را در هوا معلق و متوقف کند.

قابلیت دفاعی Time Shield مانع آسیب رسیدن به جک می‌شود و قابلیت Time Dodge به گیمر اجازه می‌دهد تا از حملات جاخالی دهد.

بسیاری از این قدرت‌ها نیازمند زمان کوتاهی برای استفاده دوباره هستند.

در مبارزات، جک به صورت خودکار کاور در نزدیکی اجسام و محیط، کاور می‌گیرد،

اما هوش مصنوعی بازی سعی می‌کند تا گیمر را تشویق کند که از کاور خارج شود و به سمت اکشن گرایش داشته باشد.

جک قدرت‌هایی نیز دارد که محدود به مبارزات نیستند.

قابلیت Time Vision نقاط مهم محیط و دشمنان را نشان می‌دهد.

قدرت Time Echoes به گیمر اجازه می‌دهد تا محل دشمنان و دوستان را پیدا کند،

اتفاقات گذشته را دوباره بازی کند و اطلاعات بیشتری درباره بازی به دست آرد.

گیم پلی

بازی دارای انواع مختلف آیتم‌های قابل جمع آوری به نام «اشیا روایی» است که شامل موج‌های کوانتوم، اسناد، کامپیوتر و فایل‌های رسانه‌ای هستند.

این آیتم‌ها اطلاعات بیشتری درباره بازی و پیش زمینه کاراکترها ارائه می‌دهد.

گیمر می‌تواند chronon source جمع آوری کند که حکم تجربه در بازی را دارد و برای خرید قدرت‌های زمانی قابل استفاده است.

قسمت‌های کمتر اکشن بازی شامل حل معماهای محیطی در قالب گیم پلی پلتفرمینگ سه بعدی است.

با انقطاع و شکست زمان، اجسام ممکن است در چرخه زمانی گیر کنند

و گیمر می‌تواند از آن‌ها به عنوان پلتفرم استفاده کند تا به مناطق دیگر برود یا خطرات محیطی به شدت ناپایدار هستند

و گیمر می‌تواند با قدرت‌های خود از آن‌ها عبور کند. گیمر همچنین می‌تواند در نقاط مشخصی از بازی، NPCهای متوقف شده را احیا کند.

گیم پلی بازی به پنج فصل تقسیم می‌شود.

پس از اتمام یک فصل به عنوان جک جویس، گیمر کنترل جک سرین،

نقش منفی بازی را بر عهده گرفته و تصمیمات مهم داستانی را قبل از شروع یک اپیزود می‌گیرد.

در بازی، قسمت گیم داستان قهرمان بازی را تعریف می‌کند

و قسمت تلویزیونی بازی، داستان نقش منفی بازی را روایت می‌کند.

گیمر در ابتدای هر اپیزود تلویزیونی که «نقاط اتصال» نامیده می‌شوند، تصمیماتی را می‌گیرد.

این تصمیمات بر داستان بازی تأثیر دارند و با قدرت پیش بینی پل سرین، گیمر می‌تواند پیامد تصمیمات خود را ببیند.